top of page
Search

11.3.2022

Updated: Mar 13, 2022

אחרי יומיים של הגעה, איסוף הקמפר (השכלה כללית: camper או motor-home הם השמות לאוטו-בית אחוד, caravan הוא 'בית-נגרר-אחרי-רכב' :) - תיקונים, שקיעה בבוץ, חיבורים, קניות ורכישות ציוד לבית חדש מהסכו"ם, סירים, שמיכות, כריות, מצעים וכו' (גם כאן מתחילים באיקאה...) - מקבץ מחשבות:


1. נוודות - מבחירה מול מאונס. המרחק מאמסטרדם לקייב הוא 1,776 ק"מ. כ 20 שעות נהיגה בממוצע של 90 ק"מ לשעה. חופש מול גיהנום. פחות מיממה תחת אותם השמיים.


2. פגישה בזום - עם פרופ' קלוגר מהאוניברסיטה העברית. פגישה שנקבעה לפני חודשיים והיתה מרתקת, למרות שהיתה מתוך הפאב העתיק של Hoogeveen. תקשיבו להרצאת ה TED שלו. 17 דקות מומלצות.


3. העיר Hoogeveen - אספנו את ... (כאן אתם מוזמנים להציע שמות לקמפר!) מוויצה והבן שלו הארו, שמחזיקים עסק משפחתי למכירה וקניית קמפרים (זה לסיפור אחר) בפרוורי העיר Hoogeveen בצפון הולנד. על הדרך משדה-התעופה, הארו, שאסף אותנו, ביקש לעצור רגע בחנות אלכוהול... כמה סימלי שהעצירה הראשונה שלנו היתה לקנות את הויסקי הראשון, ושבעל החנות פגש לראשונה ישראלים...


4. הקשבה - השיחה המשמעותית היומית שלקחתי על עצמי במסע הזה (פוסט קודם) הפכה בעקבות הפגישה עם פרופ' קלוגר ל - הקשבה. שתי שיחות עם שני צעירים שונים היו מעוררות מחשבה על עולם שלם שאין לנו מושג עליו. הראשונה היתה עם בחור אמריקאי בסוף שנות ה-20 שלו שישב לידי בטיסה לקונקשן דרך אמסטרדם חזרה הביתה לארה"ב אחרי 10 ימים בישראל. השניה, עם הארו, גם הוא בסביבות הגיל הזה, הולנדי לאומני גאה.


שיחות כאלה מטבען שיהיו ארוכות. מה שמעניין:

האמריקאי, מויסקונסין, פעם ראשונה מחוץ לארה"ב, סיפר שבא לבקר את אחותו שנמצאת בארץ במסגרת העבודה לכמה חודשים. הוא סיפר על היותו, בשלוש השנים האחרונות, פעיל כנוצרי במסגרת שאינה אחת מהמסגרות המוכרות. צעירים שנפגשים ומאמינים שהכנסייה היא בלב של כל אחד, והפוליטיזציה של הדת ל'כתות' אינה מתאימה יותר. ובאופן מדהים, כמעט באותם מילים, סיפר לי הארו סיפור דומה. ולא, הם לא מכירים, ואין מסגרת עולמית שמאחדת אותם כעת, אלא, ככל הנראה, מטיפים ספצפיים ברשתות החברתיות. הארו סיפר שאי-אפשר 'לחיות עם כלום'. שבשנתיים האחרונות החל לקרוא, עם אביו, בכתבי הקודש. שיש המוני צעירים שמחפשים את הצד הרוחני של הנצרות. הם לא מעוניינים ב'שכר ועונש' הנוצרי של המסגרות המוכרות אלא באמונה הפשוטה, הרוחנית, הניסית משהו. הטכנולוגיה המואצת עם הקורונה הוזכרו כסיבות לתהליך, ואני הרגשתי שקיבלתי הצצה לעולם אחר.(וידאו: הצצה מזוית אחרת).



5. אדריכלות - נטע בודנר ביקשה ממני לצלם מבנים מעניינים... היא נשמעה לי רצינית, אז הנה: שני לילות ראשונים, עדיין בהתארגנויות ותיקונים, חנינו קרוב ל'מוסך הקמפרים' בחניון Stee in Lhee צמוד לשמורת-טבע עם כפרים חקלאיים סביב (הולנד היא יצואנית החקלאות השלישית בעולם). רבים מהבתים עם גגות קש מסורתיים העשויים מקנים מיובשים.

יתרונות: מחיר - הקש/הקנים קלים לגידול וזולים (היום נראה אותם דוקא בבתי-יוקרה),

משקל - נמוך מאשר גג רעפים,

מבודד – שומר על חום בחורף וקור בקיץ (בגלל שהוא חלול)

חסרונות: צריך להחליף כל 20-30 שנה,בתמונה:

מחיר משוער: 100 מ"ר עולה כ 10000 יורו.



6. נוכחות מודעת - ערות - איך עושים את זה? בכל רגע שאתם בוחרים: איך אני עכשיו בגוף? מה הרגש? ומה המחשבות שרצות לי בראש? יש מתאם ביניהם? מממ... גוף, נפש, תודעה ...(: מוכר, לא?


איך כל זה התחיל?

ניסינו לשחזר... כבר שנה שאנחנו 'מתעסקים' עם הנושא, אבל לא מצליחים להיזכר מתי, איך ולמה החלטנו... ככל הנראה לא היינו אז 'ערים'... מן הסתם זה היה רגע כזה בו בדיוק כל החלקים התכנסו יחד להחלטה אחת מדוייקת. רגע כזה שעובר כהרף עין ואם לא שמים לב - הוא פורח. בדיוק כמו בדרך לאמסטרדם לשבת:



7. איזה כייף לכם - קלישאה, אבל גם בבית יש כייף. שימו לב לרגעים הפורחים... מזל-טוב ענק לליטל ואריאל עם התוספת החדשה למשפחה - אח ליובל ואחיין לנו:




48 views

Recent Posts

See All
bottom of page